Pešák dnes ČTK řekl, že Burian byl ve 30. letech ambasadorem automobilů brněnské Zbrojovky a podle dobové reklamy se podílel na designu i výrobě svého vozidla na podvozku Z5 Express. Jedinečná karoserie byla zhotovena na zakázku ve firmě Dostál v Praze-Vršovicích. Na reklamě z té doby je vidět, jak Vlasta Burian brousí blatník, uvedl Pešák. Vozidlo bylo krátce po výrobě prezentováno na automobilové výstavě v Praze a poté s ním Burian jezdil. V té době bylo zaregistrováno na jeho jméno. Pak se už ale vlastnická stopa ztrácí, řekl Pešák.
Zatím není jasné, kdo Burianův vůz vlastnil v době německé okupace. Po válce, kdy byl Burianovi zkonfiskován takřka veškerý majetek, v nevšedním vozidle objížděl farář své farnosti. Automobil opatřil plátěnou střechou a po vyřezání části karoserie přidal zadní sedadlo. V 50. až 60 letech bylo vozidlo vyfotografováno ve Francii a jeho poslední stanoviště bylo v Lichtenštejnsku. Vlastnil ho Francouz žijící v Lichtenštejnsku, od kterého jsem ho koupil, uvedl Pešák.
Historický automobil s čtyřválcovým dvoutaktním motorem o výkonu 30 kW byl ve špatném technickém stavu a vyžadoval celkovou rekonstrukci. Karoserii jsme vrátili do původního stavu, v jakém byl automobil prezentován na výstavě v Praze, řekl Pešák.
Srdcem sbírky muzeu Veteran Arena jsou automobily československé výroby, zejména Tatra, Praga, Aero, Škoda, Jawa a Walter. Muzeum představuje také ucelenou sbírku prostějovské značky Wikov. K vidění jsou i historické motocykle Jawa, Praga, ČZ, Breitfeld & Daněk, Čechie-Böhmerland a Indian. Do sbírky patří také čtyři desítky anglických podrámových motocyklů.
Sbírka zahrnuje předválečná a poválečná anglické vozidla Triumph, MG, Invicta, Jensen, Healey, Aston Martin či Alvis. Těchto velmi výkonných sportovních a závodních vozů bylo vyrobeno pouze několik málo kusů se zakázkovou karoserií. Mezi unikátní vystavené automobily patří Praga Grand prvorepublikového velvyslance ve Velké Británii Jana Masaryka či první československý aerodynamický vůz Wikov 35 Kapka.