Letošní téma Multimediálního dne zní Jak se dělá prezident, vrací se k prezidentské volbě a jejímu mediálnímu pokrytí. Téma zpracováváme z mnoha různých úhlů pohledu, uvedla vedoucí katedry mediálních studií a žurnalistiky Lenka Waschková Císařová.
S tématem souvisí i výstava instalovaná před fakultou v Joštově ulici, kde zůstane do ledna. Vznikla u příležitosti 105 let od vzniku republiky, tedy také od okamžiku, kdy dědičné panovníky na Pražském hradě vystřídali prezidenti. Od roku 1918 existuje i národní tisková agentura ČTK, která disponuje obsáhlým fotografickým archivem.
Aby výstava nebyla nudná, není řazena chronologicky, ale po tématech či jevech, řekla šéfredaktorka ČTK Radka Matesová Marková. Výstava ukazuje prezidenty doma i na cestách, sportující i churavějící, kandidující, úřadující i na odpočinku.
Součástí Multimediálního dne je také řada přednášek a prezentací mediálních organizací, včetně třeba soutěže školních časopisů nebo představení olympiády mediální gramotnosti. Ocenění pojmenované po šéfredaktorovi Lidových novin Arnoštu Heinrichovi převzali autoři nejlepších žurnalistických bakalářských prací Ester Hyhlíková, Tereza Bartůšková, Šimon Vítek a Eliška Mádrová.