Míra zdražení vstupného se podle Košnara odvíjí od velikosti bazénu - v těch větších bude navýšení citelnější, v menších bazénech a koupalištích na vesnicích ceny zůstanou stejné jako loni. Doplnil, že i kvůli administrativní zátěži, která se podle něj s dohodami o provedení práce pojí, někteří brigádníci přecházejí na hlavní pracovní poměr.
Výkyvy počasí tento rok podle Košnara posunuly začátek letní sezony. Obvykle bazény otevírají na přelomu května a června. Ale letos, jak podle Košnara ukazuje předpověď počasí, se budou návštěvníci koupat spíše od poloviny tohoto měsíce. Jsou ale výjimky - sezonu už zahájily některé bazény a koupaliště v Plzeňském, Ústeckém a Jihomoravském kraji, uvedl předseda asociace.
Ve srovnání s rokem 2019 je zájem (Čechů o dovolenou v tuzemsku) vyšší o 161 procent, jen oproti loňskému roku se pak počet prodaných letních dovolených zvýšil o 19 procent, uvedl zastupující ředitel cestovatelského portálu Slevomat Matěj Dvorský. Lze podle něj pozorovat také větší poptávku po netradičním ubytování, jako je glamping, tedy luxusní kempování v přírodě, domky v korunách stromů nebo týpí.
U pobytů v Česku naši zákazníci jezdí nejčastěji na dvě noci. Průměrná útrata za pobyt pro jednoho je aktuálně 3100 Kč, což je velmi podobné loňskému roku. V porovnání s předcovidovým obdobím je však výrazný nárůst - v roce 2019 byla průměrná útrata na osobu 2000 Kč, řekl marketingový ředitel portálu Travelking Štěpán Pospíšilík. V tuzemsku podle něj čeští turisté nejčastěji rezervují hotely u vody, s bazénem či wellness anebo v blízkosti hor.
Kapacity se plní také pronajímatelům chat a chalup v Česku. Například na portálu Chata.cz podle vedoucího produkce a klientského centra Radima Zubalíka vedou Beskydy, Jeseníky nebo Šumava. Meziročně nedošlo k navýšení cen za pronájem chat a chalup. V průběhu pandemie covidu-19 se ceny navyšovaly a další výrazné navýšení již klienti neakceptují, řekl Zubalík.
Portál Spa.cz pak letos pozoruje větší zájem o ubytování v Lednici na Břeclavsku či Jáchymově na Karlovarsku, naopak nejvíce klesla poptávka po Třeboni, Poděbradech a Teplicích. U známého lázeňského trojúhelníku (Karlovy Vary, Františkovy Lázně, Mariánské Lázně) vidíme mírný nárůst zájmu o pobyty, cca tři procenta. Obecně poměr wellness a lázeňských pobytů je jedna ku třem, uvedl ředitel marketingu Lukáš Václavek.