List uvádí, že ke změně přispívají lidé, kteří pracují z domova a chtějí vyrazit za zábavou, jakmile doma vstanou od svých počítačů. Některé noční sovy si říkají, že začínáme být trochu nudní. Jiné hromadný posun aktivit přijímají, píše WSJ v odkaze na večerní typy lidí.
Trend nedávno zaskočil Alexandera Donnellyho, když se chtěl při pátečním večeru s přáteli vydat na představení na Broadwayi, která jsou pro něj pravidelnou zábavou. Byl zvyklý na to, že představení začínají po osmé hodině, když ale těsně po sedmé přišel k pokladně vyzvednout lístky, divadlo už svolávalo návštěvníky do sálu. Jeho přátelé byli teprve na cestě a skupina se nakonec rozhodla představení vynechat.
Byl jsem na desítkách pátečních představení a všechna začínala v osm, takže jsem byl v šoku, řekl Donnelly. WSJ s odvoláním na server Playbill uvádí, že o hodinu dříve nyní na Broadwayi začíná třetina večerního programu v poslední den pracovního týdne.
Změny jsou patrné také v pohostinství. Podle sociální sítě Yelp dnes restaurace obslouží deset procent zákazníků mezi 14:00 a 17:00, zatímco před pandemií covidu-19 to bylo jen pět procent.
Jedním z těch, kdo se do restaurací vydávají v odpoledních hodinách, je Kathy Hatfieldová ze státu Massachusetts, které zaměstnavatel umožňuje pracovat na dálku. Po práci začala s knížkami chodit na sklenku vína a na večeři a nyní pozoruje, že její dva oblíbené podniky bývají zpravidla do šesté hodiny plné. Také zjišťuje, že o víkendech je snazší zarezervovat si stůl na sedmou hodinu než na pátou. Obrátilo se to, konstatovala.
V Los Angeles na opačném konci USA luxusní restaurace Asterid původně zavírala ve 23:00, když loni na jaře otevřela. Teď ovšem většinou obsluhuje poslední hosty okolo 20:30, píše WSJ. A v New Orleans, které je známé svým nočním životem, začali promotéři ze společnosti River Beats pořádat koncerty převážně mezi šestou a jedenáctou večer. Dříve hlavní hvězdy jejích akcí zahajovaly svá vystoupení i hodinu po půlnoci.
Všimli jsme si poklesu návštěvnosti na pozdních večerních akcích a poptávky po dřívějších akcích, řekl spoluzakladatel River Beats Sean Schmidt. Úplně jsme nevěděli, proč se to děje, ale dělo se to, a brzy nám došlo, že promotéři, kteří na tu poptávku nezareagují, pravděpodobně zůstanou pozadu, dodal.