Kamery a mikrofony byly testovány na třech místech. Zachytily zvuky a obrazy, z nichž počítače dokázaly identifikovat konkrétní druhy a zakreslit jejich polohy. Umělá inteligence rozpoznala desítky ptáků podle jejich zpěvu, a lišky, jeleny, ježky či netopýry lokalizovala a určila pomocí analýzy, se kterou jí nepomáhal žádný výzkumník.
Klíčovým bodem je rozsah operace, řekl Anthony Dancer, odborník na ochranu přírody z Londýnské zoologické společnosti (ZSL). Zachytili jsme desítky tisíc souborů dat a tisíce hodin zvuku z těchto testovacích míst a identifikovali v nich všelijaká zvířata. S lidskými pozorovateli bychom to nikdy nemohli dělat v takovém měřítku. Jen umělá inteligence to umožnila, dodal.
Pro projekt byly vybrány pozemky vedle železničních tratí v Barnes, Twickenhamu a Lewishamu v Londýně. Tyto lokality, které vlastní společnost Network Rail, jsou oploceny, aby se zabránilo lidem v přístupu na trať, a zřídkakdy je tak někdo navštíví. Network Rail vlastní více než 52.000 hektarů pozemků a mnoho z těchto oblastí hraje klíčovou roli při ochraně různorodosti života.
Vezměme si ptáky jako je pěnice černohlavá, kos černý a sýkora koňadra, řekl Neil Strong, manažer strategie biodiverzity v síti Network Rail. Všechny tři druhy potřebují zdravé prostředí - včetně dostatečného množství bobulí a ořechů - a všechny tři byly detekovány umělou inteligencí z akustických signálů, které naše senzory zachytily na třech testovacích místech. To je povzbudivé a poskytuje důležité poznatky pro měření různorodosti života v budoucnosti, dodal.
Další tvorové určení umělou inteligencí zahrnovali mimo jiné šest druhů netopýrů, včetně netopýra hvízdavého. Netopýři pravděpodobně využívají železniční mosty k odpočinku, řekl Dancer. Takže pokud můžeme získat podrobnější informace o přesných místech jejich hnízdění pomocí monitorů s umělou inteligencí, můžeme je ochránit, dodal.
Tento bod zdůraznil i Strong. V minulosti jsme museli odhadovat místní populace divokých živočichů na základě mrtvých zvířat, jako jsou jezevci, která byla ponechána u tratě nebo u silnice. Tímto způsobem získáme mnohem lepší představu o velikosti populací, dodal.
Nyní ZSL a Network Rail plánují rozšířit použití monitorů s umělou inteligencí na další oblasti. Hlavním cílem projektu bylo ukázat, že technologie vedená umělou inteligencí může být využívána k průzkumu divoké přírody. Ukáže lidem, jaké druhy se kde pohybují, a pomůže jim vytvořit lepší strategie jejich ochrany.







