Téměř sedm metrů dlouhý letoun s rozpětím křídel devět metrů, který už byl prodaný deseti zákazníkům, má dolet 1400 kilometrů a nabízí let dvoučlenné posádce. Získali jsme vysoce konkurenceschopný výrobek, který v sobě spojuje vysoké výkony, vhodné letové vlastnosti, ergonomicky vytvořený kokpit a použili jsme do něj nejnovější avioniku, tedy vybavení elektrickými a elektronickými přístroji, uvedl jednatel výrobní společnosti Jiří Tlustý. Podle něj použití řady inovací umožnilo vytvoření takového stroje, který definuje podobu nové generace letadel v této kategorii.
Na řadě záležitostí ve vývoji se podíleli odborníci z Leteckého ústavu strojní fakulty VUT. Zajišťovali jsme z drtivé většiny výpočetní část, veškeré teoretické podklady, analýzy a predikce výkonu. Našim úkolem byly také veškeré pevnostní zkoušky, které jsou potřeba pro certifikaci letounu. Ty se dělaly v naší zkušebně letecké techniky, která je pro tento typ testů plně certifikovaná, popsal vedoucí letecké zkušebny Ivo Jebáček.
Pro Letecký ústav a výrobce šlo o pokračování dlouholeté spolupráce na vývoji různých letounů. V minulosti šlo například o letadlo Stream Turbo. Snažíme se do podobných projektů zapojit i naše studenty. Například v předmětu s názvem Zkoušení letadel mohli navrhnout zkoušku vodorovných ocasních ploch. To zahrnovalo definici řezů, ve kterých bude konstrukce zatěžována a následně zkoušku i sami provedli, samozřejmě pod dohledem odborníka, uvedl Jebáček.