Tramvaj Škoda ForCity Smart Bonn je součástí vozového parku místního dopravce SWB. Naše filozofie designu vychází z pochopení potřeb zákazníků a prostředí, v němž vozidla jezdí, řekl ředitel průmyslového designu ve Škodě Group Tomáš Chludil. Návrhy podle něj vychází z podrobného studia architektury a infrastruktury každého města a díky tomu jsou vozy nejen funkční, ale také doplňují městskou krajinu.
V průběhu tvorby návrhů vznikají modely v reálné velikosti, na nichž jsou navrhovaná řešení testována v reálných podmínkách. Pro testování využíváme také moderních technologií, jako jsou digitální dvojčata nebo virtuální realita, řekl mluvčí.
Porota letošního ročníku Red Dot se podle něj skládala z profesorů, konzultantů, průmyslových designérů i novinářů. Přihlášené práce byly ze 60 zemí. Důležitou součástí rozhodování byly diskuse mezi odborníky, dodal Švehla.
Tramvaje Škoda se vyrábějí v Plzni 27 let, čtyřikrát déle ale skupina dodává dalším producentům elektrických vozů stěžejní díly a systémy. Ve světě jezdí tramvaje 142 let. Vzhledem k příklonu k zeleným technologiím poptávka po nich stále stoupá, Jsou vysoce efektivním způsobem městské dopravy na krátké a střední vzdálenosti, a to jak ve smyslu energetické účinnosti, tak v počtu cestujících, jež přepraví, uvedl Švehla.