Šéf Mety Mark Zuckerberg představil novou generaci chytrých brýlí spolu s dalšími produkty založenými na generativní umělé inteligenci (AI) určenými pro spotřebitele ve středu na konferenci Meta Connect 2023 v kalifornském Menlo Parku. Ačkoli sám Zuckerberg na módu moc nedbá, udělala jeho společnost vše proto, ab se z nich pokusila udělat cool a žádané zboží, píše NYP.
Novou tváří chytrých brýlí se tak stal 25letý jezdec F1 Charles Leclerc, který má podle listu potenciál udělat z této nositelné technologie velmi populární záležitost mezi mladými zákazníky. Mladý muž z generace Z, který se může pochlubit 12 miliony sledujících na sociální síti Instagram, sdílel hned po Zuckerbergově představení šikovně natočené video, na němž má brýle na sobě a projíždí se přitom v ohnivě červeném Ferrari. Ve druhém videu si sportovní hvězda nasazuje chytré brýle, a poté zachycuje vidění dvěma malými kamerami nainstalovanými v jejich rámu. V komentářích se objevily příspěvky fanoušků, kteří se těší, až si budou moct brýle, jejichž prodejní cena začíná na 299 dolarech (zhruba 6870 Kč), pořídit.
Společnost Meta uvedla na trh svou první řadu chytrých brýlí v loňském roce. Tvrdí ale, že model druhé generace obsahuje mnohem působivější technologie a má jemnější a elegantnější design.
Jejich předchůdců se podle webu ZD NET za téměř dva roky jejich existence prodalo více než 300.000 kusů. Stále je ale používá méně než deset procent jejich majitelů. Prostoru pro zlepšení tedy bylo dost.
Brýle jsou nyní vybaveny dvěma ultraširokoúhlými 12 MP kamerami, které umožňují uživatelům nahrávat videa v rozlišení 1080p o délce až jedné minuty. Nositelé budou moct i živě přenášet záběry na instagram a facebook, pořizovat fotografie a budou mít neustálý přístup k asistentu AI.
Podle webu TS2 SPACE Meta plánuje v příštím roce vydat aktualizaci softwaru, která umožní AI porozumět a poskytnout informace o tom, na co se uživatel dívá.







