Tým UWB eRacing Team Pilsen, který se skládá ze studujících fakult elektrotechnické, strojní, ekonomické a aplikovaných věd, dosud pracoval a závodil jen na stroji se spalovacím motorem, který každý rok upravoval. V tomto akademickém roce musel postavit monopost s výlučně elektrickým pohonem, řekl Novák.
Vůz UWB E01 pohání motory Fischer o výkonu 80 kW, měnič vyvinutý na ZČU a skořepinový rám z uhlíkových vláken. Pro stavbu naší první elektrické formule jsme se rozhodli použít komponenty, které jsou z převážné většiny vlastního návrhu a výroby, řekl šéf elektrické sekce Richard Sivera. Díly na míru podle vedoucího strojní sekce Ondřeje Lukeše umožňují maximalizovat výkon a efektivitu monopostu.
Formula Student je podle ZČU nejrozšířenější vzdělávací univerzitní soutěž na světě. Vozy musí zvládnout osm disciplín zaměřených na rychlost, obratnost a spotřebu paliva. Hodnotí se také hospodaření týmu s penězi. Pro svou první sezonu s elektroformulí si plzeňský tým stanovil cíl umístit se mezi 20 nejlepšími týmy v kategorii elektrických monopostů a být v Top 10 alespoň ve dvou z osmi disciplín.
Jsem opravdu hrdý na všechny členy týmu, na jejich práci a odhodlání při vývoji naší první elektrické formule. Velké díky patří všem fakultám, které se na projektu podílely, a našim partnerům za podporu, bez níž bychom to nezvládli, řekl vedoucí týmu Jan Procházka. V dalších sezonách chce rozšířit členskou základnu a začít pracovat na vývoji autonomního řízení.
Tým ZČU funguje od roku 2009, kdy projekt vznikl s cílem poskytnout studentům praktické zkušenosti ve vývoji závodních vozidel. Od té doby se na něm postupně podílelo přes 50 studentů. Tým skončil šestý na závodě Formula Student Italy v roce 2019, kde vyhrál disciplínu Acceleration, tedy zrychlení na 75 metrů, stejné místo obsadil na domácím závodě Formula Student Czech Republic. Další informace jsou na webu.