Hybridní pohon chtěli studenti použít už loni v páté formuli, nakonec to ale nedopadlo. Hybridní pohon jsme už v loňské sezoně začali vyvíjet a testovat, nedosáhli jsme ale té úrovně spolehlivosti, abychom ho mohli využít na závodech. Nicméně jsme získali důležitá data z testování a letos bychom opravdu s tím hybridem chtěli i vyrazit na závody a soutěžit v kategorii spalovacích formulí s hybridním pohonem, doplnil Horálek. Na monopostu pracuje 43členný tým v němž je i pět dívek, zastoupení v něm mají všechny liberecké fakulty.
Elektrickému pohonu se musel přizpůsobit prostor vozu především pod sedačkou. Letošní formule dostala také novou geometrii podvozku i nový koncept zadního křídla. Monopost bude rovněž lehčí a kratší a pilot bude mít díky úpravám lepší výhled z kokpitu. I to zlepší manévrovatelnost. Věříme, že celkově zlepšíme ovladatelnost. Například od nové geometrie podvozku si slibujeme lepší odezvu na volantu, poznamenal vedoucí týmu. Formule přijde na více než dva miliony korun a bez podpory univerzity a sponzorů by vývoj a stavba nebyly možné.
Monopost bude mít výkon téměř 100 koní a dokáže jet rychlostí až 130 kilometrů v hodině. Z nuly na 100 se dostane za čtyři vteřiny. Podle Horálka nejde ale jen o rychlost. I na těch závodech se hodně projeví, že studentská formule je soutěž, která má vychovat šikovné lidi. To není jenom o tom postavit rychlé auto, ale také o tom umět prezentovat své výsledky, mít návrh podložený a dokázat, že kroky, které jsme udělali, jsou ty nejlepší, které jsme udělat mohli, dodal.
Závody studentských formulí mají od 80. let minulého století tradici v USA, v Evropě studenti závodí se svými monoposty od roku 1998. Po celém světě pracuje na své formuli asi 500 univerzitních týmů. Na závodech odborná porota posuzuje návrh a provedení vozu, přičemž se klade důraz na bezpečnost, následují testy jízdních vlastností, jejichž vrcholem je okruhový vytrvalostní závod na 22 kilometrů. Podle pravidel musí tým každý rok navrhnout a zkonstruovat novou formuli.