Společně s KČT se na něm podílejí také společnosti RegioJet a Kofola. Letos na podzim čekají dobrovolníky ještě tři brigády. Už v sobotu budou čistit po kůrovcové těžbě okolí chaty Kusalíno ve Vsetínských vrších, na konci září část stezky kolem Lužnice u Tábora a v polovině října budou překládat ze silnice stezku do Prčice ve středních Čechách. Vytipováváme místa a prosíme i veřejnost, aby nám s tím pomohla a pak můžeme zorganizovat akce na různých místech republiky. Že by nebyli dobrovolníci, to se nikdy nestalo, naopak, řekl Homolka. Zmínil také to, že v národních parcích na obnově pracují správy těchto parků a v řadě případů také Lesy ČR.
KČT taky postupně propaguje Stezku Českem, která zhruba kopíruje hranice republiky a i na ní by měla být vytipovaná místa, která je třeba opravit či upravit. Také chceme upravit stezky v okolí našich turistických chat a další aktivitou je překládání turistických stezek na příjemnější povrch, než je asfalt, pokud to jde. I k tomu chceme vyzvat veřejnost, aby nám přinášela svoje tipy, řekl Homolka.
Pěší turistika sice totiž v minulých letech byla možná trochu ve stínu například cykloturistiky, ale během pandemie covidu zažila renesanci, protože moc jiných možností lidé neměli. Zjistili, že je krásná, smysluplná, levná a dostupná všem a každý si zvolí trasu podle výkonnosti, na jakou má, řekl Homolka.
V budoucích letech by měly vznikat i takzvané moderní pěší trasy, které budou garantovat, že se budou maximálně vyhýbat asfaltovým cestám či silnicím. Už několik let existuje certifikovaná pěší trasa podél Lužnice z Tábora do Bechyně a další by měla být modrá hřebenovka přes Krušné hory až do Jeseníků. Chceme vést stezku vytipovanými místy, které budou vést mimo turistické 'Václaváky' a které lidé moc neznají, protože nemají reklamu. Přesto mají genius loci díky své historii, řekl Homolka.
Aby bylo možné takto i nadále procházet volně krajinou, usiluje Klub českých turistů ve spojení s politiky o schválení nového zákona, který udělá z turistického značení a průchodnosti krajinou veřejný zájem. Podle Homolky se totiž stává, že někteří vlastníci pozemků se rozhodnou, že přes jejich majetek turistická trasa nepůjde. V takovém případě lze trasu přeznačit, v horším případě je jediným řešením zrušení trasy.







