Mně se ta kolekce líbí, je mladá a hlavně poplatná módním trendům, které teď jsou, uvedl krejčí a historik módy Petr Tylínek. Podle něj se ostatní státy, třeba Francie, bojí vystrčit růžky, zatímco Černý se nebál. Oni jdou na eleganci, na klasiku, bojí se reakcí veřejnosti, tak to končí na půl cesty. Úžasné materiály, úžasně zpracované, ale chybí tam ten šmrnc. Paříž je město umění a je tam potřeba opravdu něco výrazného, řekl.
Strašně se mi líbí posun do moderního pojetí, ale zároveň tam mám věci, se kterými bojuju, řekl předseda Asociace vizážistů a stylistů ČR Petr Lukeš, podle kterého je kolekce zajímavá, avšak vizuálně roztříštěná a obsahuje příliš rozstrukturovaných prvků.
Lukeš uvedl, že úspěch v zahraničí vidí za rovnostářským přístupem kolekce. Cíleně potlačuje siluetu postavy, aby tím podpořila rovnost. Kolekce je dokonale unisexová, můžete si ji vzít starý, mladý, není jasně cílená, že by ukazovala sportovce jako ikonu, která se vyčleňuje, to podle mě velmi rezonuje s nynějším světonázorem, řekl Lukeš. Dodal, že jej tento přístup mrzí, podle něj si lze dovolit zdůraznit mužskou a ženskou siluetu.
Kritické ohlasy v Česku podle Lukeše způsobuje konzervativnost. Zároveň je snazší sklidit s takto inovativními věcmi úspěch v zemi, kde v tom nehledají tradici. Hodnotí ji z většího odstupu, bez předsudků, čistěji jen z hlediska výtvarného pojetí, dodal.
Za negativními ohlasy Čechů k nové kolekci Tylínek vidí generační rozdíly, podle něj každá generace dělá módu po svém. A my do toho nemusíme vždycky tolik mluvit, řekl. Kritika pak podle něj musí být konstruktivní. Musím vědět, proč to kritizuji, a ne jen protože se mi to nelíbí. Pokud tady módou nebudeme žít a nebudeme tomu rozumět, tak nemůžeme nic kritizovat, dodal Tylínek.
Sám měl výhrady ke krejčovskému zpracování Černého kolekce. Kapsy kabátu, tvary límců jsou infantilně zpracované, řekl. Zpracování také vytkl například stahovacím páskám na rukávech kabátů, které jsou našité zezadu dopředu. U baloňáku je to vždycky opačně, zepředu dozadu, aby to nenabíralo vítr, když někam běžíte. Jako návrhář skvělé, ale řemeslo tam trochu chybí, řekl Tylínek.
Podle mladého návrháře Borise Kráľe, který s Černým na kolekci spolupracoval, je kolekce ve světě úspěšná díky modernímu pohledu na módu, současnému stylu a autenticitě. Vlna kritiky široké společnosti by se podle mě snesla na úplně jakoukoliv kolekci od jakéhokoliv designéra, dodal.