Dneska nám tu létal letoun Avia, který v roce 1921 při závodu Zbraslav - Jíloviště létal také nad závodem, řekla Profeldová. Závodu se podle ní zúčastní několik vozů, které tu soutěžily už po jeho obnovení v roce 1967. Pravděpodobně nejvzdálenější účastník dnes podle Profeldové přijel z Lindau v Německu.
Výstava historických vozidel na zbraslavském náměstí začala dnes dopoledne. Na veterány se přišly podívat zejména rodiny s dětmi a fanoušci motorismu. Majitelé historických vozidel si navzájem potřásali rukou, někteří přijeli v oblečení z doby, ze které jejich vozidla pocházejí. Historicky vypadající klobouky nebo například rukavice si zájemci mohli zakoupit v okolních stáncích.
Ve 13:00 se začnou ke startu řadit formule, následovat je budou historické motocykly a automobily. Závod je jízdou pravidelnosti. Účastníci se budou snažit zajet dvě jízdy za stejný čas a jezdec s nejmenším rozdílem těchto časů se stane vítězem.
Cíl závodu byl dříve na vrcholu kopce Cukrák nedaleko Jíloviště, nyní je to kvůli dálnici Na Baních. Délka trati závodu je přibližně čtyři kilometry s převýšením 163 metrů. Průměrné stoupání dosahuje 3,6 procenta, největší devítiprocentní stoupání čeká jezdce krátce po startu, v kopci Špejchar.
První závod Zbraslav-Jíloviště se konal v roce 1908, v roce 1938 byl přerušen kvůli světové krizi a válce. Téměř o třicet let později jej obnovil Veteran Car Club Praha. Od té doby se jezdí nepřetržitě a stal se jedním z nejznámějších podniků historických vozidel v Evropě. Vítěz obdrží putovní pohár věnovaný před lety slavnou závodnicí Eliškou Junkovou.