Přelet začal 3. prosince a 29. ledna stroj přiletěl do Kunovic na Uherskohradišťsku. Přes měsíc letadlo stálo v Dubaji, kde čekalo na povolení pro přelet Saúdské Arábie. Podobných problémů jsem měl víc. Historický stroj je systémová anomálie, neumějí si s ním poradit. Létáme nízko, pomalu, palivo není letecký petrolej, ale benzin. Člověk tam sedí sám a to nejsou vůbec schopni pochopit, protože vždycky vidí posádku minimálně dva letce a zástup letušek, řekl ČTK Santus.
Celá cesta z Austrálie byla dlouhá 20.000 kilometrů, poslední etapa vedla ze Skopje do Kunovic. Některé asijské země pilotovi nechtěly povolit přelety a přistání na svém území. Podezíraly jej, že pašuje zboží nebo převáží drogy, dokonce byl čtyřikrát uvězněn.
Letouny Aero 145 se v Kunovicích a v Praze vyráběly v 50. letech minulého století, vzniklo jich šest stovek. Podle České televize je typ, který je součástí Santusova muzea, jedním z pěti aerovek, které se do Austrálie dostaly v 50. a začátkem 60. let.