Celý systém kolejiště je modulový, to znamená, že můžeme poskládat kolejiště, jak nám pasuje. Každý modul má normované čelo, čili se dají vzájemně měnit mezi sebou. Pokaždé je to jinak poskládané, uvedl Jiřikovský.
Některá nádraží vznikla na motivy konkrétních stanic. Není to přesná kopie, je to dělané na motivy. Například jedna stanice je budova a sklad z Moravského Písku a kolejový plán je Jablonné v Podještědí, uvedl Jiřikovský. Každý modul je dlouhý kolem metru. Trať poskládaná v Uherském Hradišti byla dlouhá kolem 25 metrů a s depem a dalšími částmi měřila celkově do 30 metrů.
Svou práci modeláři představují v tak velkém měřítku jednou nebo dvakrát do roka. Náročná je také příprava. Začínali jsme ve středu odpoledne, dva dny jsme měli na poskládání. Nejnáročnější je sehnat dost lidí na stavění a pak na obsluhu, vše navozit a nanosit. Ježdění je pak už bonus, uvedl Jiřikovský. Akce se ve městě konala devátým rokem, pokaždé má jinou podobu. To je výhoda modulového systému kolejiště, každý rok je jinak poskládané. Každý rok něco přibude. Letos je jedna z nejstarších stanic po kompletní generálce, uvedl Jiřikovský. Akce začala v pátek a potrvá do neděle.
Klub železničních modelářů Slovácko má 12 stálých členů, v Hluku na Uherskohradišťsku má také modelářský kroužek, kam chodí děti s tatínky. Snažíme si tam vychovat své nástupce. Mladší děti si chodí hlavně jezdit s mašinkami, ti starší už ví, že je třeba něco nachystat a vyrobit a snaží se to učit. Jsou šikovní, uvedl Jiřikovský.