Televizní vysílání sledují lidé stále více i přes internet na obrazovkách počítačů, chytrých mobilních telefonů a tabletů. Výhodou těchto zařízení je jejich mobilita a přítomnost tam, kde televizor není k dispozici: při cestování, v přírodě nebo třeba v kanceláři.
Alespoň jeden funkční televizor a příjem TV signálu v něm má doma 88 procent domácností. Dalších 4,6 procenta představují domácnosti, které sice nemají funkční televizor s TV signálem, ale televizní vysílání sledují na zařízení typu PC, mobil či tablet. Celkem tedy televizní pořady sleduje 92,6 procenta českých domácností.
Dlouhodobě přitom roste podíl zákazníků IPTV či kabelových operátorů, který loni dosáhl 42 procent, což je meziroční nárůst o pět procentních bodů. Dominantní je stále příjem z pozemního TV vysílání.
Stejně jako se proměňuje technologie, která nás obklopuje v jiných oblastech, i sledování video obsahu má různé formy, které přinášejí více možností než dříve. Padesát dva procent televizních domácností má televizi připojenou k internetu, a tudíž může využívat alternativní způsoby sledování televizního obsahu. Jde například o použití platformy HbbTV anebo Smart TV aplikací, uvedl jednatel ATO Michal Jordan.
Poskytovatelé internetové televize podle údajů z jejich ceníků v novém roce nezdražili. U pěti největších jsou ceny všech televizních tarifů stejné jako loni. V průměru Češi platí za možnost sledovat desítky televizních stanic 413 korun. Měsíční částka, ve které nejsou započítané povinné koncesionářské poplatky, je stejná jako v minulých letech. Například O2 TV, největší tuzemský operátor, má nejlevnější tarif za 349 korun, následovaný tarify za 499 a 799 korun. U operátora Telly základní balíček stojí 250 korun, nejdražší 650 korun a zahrnuje 120 různých kanálů. Podle dat Telly je mezi diváky dlouhodobě nejoblíbenější tarif střední, který za 450 korun nabízí víc než stovku televizních stanic.