Mezi prvními dorazil do cíle Tomáš Vališ se svým vozem Aero 750 sport coupé z roku 1934, který byl vytvořen pro závodníka Otto Nimshausena speciálně pro druhý ročník tohoto závodu. Cesta byla podle Vališe náročná. Tato vozidla nejsou příliš komfortní, a už vůbec ty závodní speciály. Je to takový boj, kdy člověk bojuje sám se sebou, ale hlavně s tou technikou, aby to udržel v provozu a dojelo to do cíle, řekl ČTK Vališ.
Vališ vlastní automobil 20 let a závod jel poosmé. Samotné řízení, nebo pilotování, jak říká, není ani tolik fyzicky, ale spíše psychicky náročné. Aby vozidlo vydrželo, musíte ho poslouchat a vnímat. Tyto vozy s nízkou kubaturou je potřeba držet ve správných otáčkách, máte velmi omezené brzdy, takže furt musíte být ve střehu, a ty tři dny, to je opravdu hodně, řekl. Důležité je podle něj se při tak dlouhé jízdě připravit na neustálé opravy. Někdy jsou to banální věci, ale někdy to bývají složitější závady jako porouchaná převodovka, takže s sebou pod sedadly vozíte náhradní díly, dodal Vališ.
Původně se závod konal v letech 1933 až 1935 pod záštitou prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka. První obnovený ročník se jel roku 1970. Od roku 2015 se závod jezdí každoročně. Jízdy se mohly zúčastnit vozy vyrobené do roku 1939. Na start se postavily posádky z Česka, Slovenska, Polska, Nizozemska, Německa, Rakouska a také jedna česko-ukrajinská smíšená posádka.