Tramvaj s evidenčním číslem 16 vyráběli spolu s dalšími třemi vozy v roce 1914 v Moravskoslezské vagónce ve Studénce. Byly to první tramvaje, které město objednalo přímo poté, co Olomouc v roce 1904 převzala do vlastní režie provozování tramvajové dráhy. V druhé polovině padesátých let vyřadili tramvaj a vozovou skříň bez pojezdu a elektrické výzbroje prodali za manipulační poplatek do soukromých rukou. Dopravní podnik ztratil tramvaj na 30 let ze zřetele, až ve druhé polovině 80. let tramvajoví nadšenci objevili sešlou karoserii zarostlou v zahrádkářské osadě nedaleko Olomouce.
Původní vozovou skříň v roce 1988 daroval tehdejší majitel dopravnímu podniku. Nejprve ji umístili na odstavnou plochu autobusů do Hejčína. Po roce 1989 převezli karoserii do hangáru na letiště v Neředíně a poté renovovali tramvaj ve dvou etapách. Renovaci dokončili v roce 1999 k 100. výročí zahájení provozu tramvají v Olomouci, uvedl Miroslav Bureš, který se zabývá historií MHD v Olomouci.
V roce 1999 přesunuli historickou tramvaj do depozitáře v Brně, protože v olomoucké vozovně pro ni nebylo místo. Po dokončení stavby odstavů Jeremenkova jsme se domluvili na přesunu tramvaje zpět do Olomouce, řekl místopředseda představenstva DPMO Pavel Zatloukal.