Gros té výstavy je módní tvorba 60. let, což je doba, která přináší do módy plno nových moderních prvků. Ať už jsou to nové materiály nebo nová témata spojená například s vesmírem, nebo osvobozování žen s nástupem mladé generace, která se chce oblékat jinak než předchozí generace, řekla spolukurátorka výstavy Petra Hanáková.
Dámské šaty jsou ve výstavních prostorách srovnávány s obrazy, kresbami a grafikami z přibližně stejné doby. To ukazuje jakým způsobem se móda a umění navzájem ovlivňovaly. Najdete zde mnoho podob paradoxu, může to být na úrovni nějaké podobnosti, nebo naopak kontrast, když ve stejné době zde máte například nádherné výpravné šaty a zároveň agresivní umění, řekla Hanáková.
Nejjednodušším příkladem paradoxu jsou podle Hanákové minisukně, které právě v 60. letech vznikaly. U minisukně si myslíme, že důležitým momentem je odhalení, ale paradoxem právě je, že minisukně se v té době nosila s neprůhlednými punčoškami, popsala. Takže paradoxně 60. léta byla v něčem nevinnější než například 50. léta, kdy se zdůrazňovaly ženské tvary, dodala.
Ve dvou hlavních sálech Musea Kampa je výstava rozčleněná do 12 okruhů a dvou částí, návštěvníci mohou vidět krátké i dlouhé šaty, hedvábné, sametové, ale například i šaty z plastu či papíru. Modely pocházejí převážně z významných pařížských módních domů jako například Christian Dior, Yves Saint Laurent, Paco Rabanne, Pierre Cardin či Coco Chanel. Doprovází je pak i umělecká díla Adrieny Šimotové, Nadi Plíškové, Ladislava Sutnara a dalších. Modely pochází ze sbírky Alexandre Vassilieva.
Museum Kampa dále také připravilo výstavu malíře a grafika Lubomíra Přibyla, která představuje průřez jeho celoživotním dílem. Ve dvou patrech jsou tak k vidění geometrické obrazy, reliéfy a strukturální obrazy nebo olejomalby z raných let jeho tvorby. Výstava trvá od 15. července do 5. listopadu.