Kintera patří k nejvyhledávanějším současným českým umělcům. Nejčastěji je označován za sochaře, ale věnuje se různým technikám. Jako materiál využívá třeba odpadní elektroniku nebo barely a lahve ze starých garáží a dílen. Na stěnách Kalina Gallery návštěvníci najdou také třeba sekeru, starou koupelnovou baterii, boty, ponožky i kalhoty.
Jeho dílo, a to zvláště jeho mluvící kresby-artefakty, vzbuzuje velké emoce. Pro diváka se tyto deníkové záznamy stávají lidskou komedií, vtipem, ale i chvílí pohledu do sebe, stojí v průvodním slovu k výstavě. Kinterův punk art se podle galeristů stylově vymezuje proti Umění s velkým U a promlouvá k lidem prostě a sprostě.
Do Kalina Gallery přivezl Kintera převážně díla z poslední doby. V jednom z cyklů třeba vytváří modely imaginárních molekul skromnosti či sebevědomí. Na výstavě je také několik soch, řekl ČTK galerista Roman Kalina.
Kinterovu tvorbu zná české i zahraniční publikum především díky jeho kinetickým sochám a rozměrným, technicky náročným instalacím. Ve vstupní hale Uměleckoprůmyslového muzea v Brně je trvale vystaven Kinterův Démon růstu, monstrum složené ze stovek různobarevných míčů, vyvolávající dojem nekontrolovaného bujení všemi směry.