Desítkám posluchačů, kteří stáli ve spoře osvětleném klenutém prostoru, který kdysi býval téměř po strop naplněný vodou, zahrála skladu Asturias španělského komponisty Isaaca Albenize. Původně byla napsaná pro klavír a známá je i v kytarové interpretaci. Vybrala jsem ji s ohledem na to, aby lidé, kteří do vodojemů přijdou, měli pestrý zážitek, řekla Tůmová.
Vodojemy jsou v Brně na Žlutém kopci tři, každý z jiného období a s jinou architekturou. Muzikanti v nich musí pracovat i s ozvěnou. Ve skladbě jsou rychlá a pomalá místa. U rychlých to může být trochu nevýhoda, protože se tóny mohou více ztrácet. U delších si člověk ozvěnu vychutnává a doposlouchává to. Celkově se tu ale hraje lépe než na místech, kde žádná ozvěna není, popsala Tůmová, která podle svých slov nikdy v podobném prostoru nehrála. Hrálo se mi tady moc hezky a byl to pro mě krásný zážitek, doplnila.
Odpoledne a večer Maraton hudby pokračuje například v Divadle Husa na provázku, v Alfa pasáži, na nádvoří Domu pánů z Kunštátu či na Římském náměstí. Lidé si mohou vybrat žánr podle libosti. Na ulicích a v sálech zní jazz, world music, rock, folklor i klasika. Rezidenčním umělcem je letos francouzský akordeonista Vincent Peirani, který dnes zahraje ve 21:00 v Dominikánské ulici na World Music Scene a v neděli v 19:30 v Uměleckoprůmyslovém muzeu.