TikTok upřesnil, že nová funkce dává uživatelům další způsob, jak se vyjádřit. Začátkem tohoto měsíce TikTok spustil novou službu streamování hudby, která má konkurovat platformám jako Apple Music a Spotify.
Uživatelé TikToku budou mít nyní v aplikaci tři možnosti - budou si moci vybrat mezi zveřejněním fotografie, videa, nebo textu. Své příspěvky mohou upravit přidáním zvuku, polohy nebo pomocí funkce duet, která uživatelům umožňuje vzájemně reagovat na obsah. V případě videa se to původní a reakce na něj obvykle zobrazují vedle sebe na obrazovce.
Díky těmto funkcím budou vaše textové příspěvky stejně dynamické a interaktivní jako kterékoliv video nebo fotografie, uvedl provozovatel sítě.
TikTok, který vlastní čínská společnost ByteDance, nedávno spustil v Brazílii a v Indonésii novou službu pro streamování hudby TikTok Music. Minulý týden společnost spustila i její testovací verzi v Singapuru, Mexiku a v Austrálii. Tato služba uživatelům umožní poslouchat, sdílet a stahovat hudbu, kterou objevili na TikToku, a také sdílet své oblíbené skladby a umělce s komunitou na této sociální síti, uvedl mluvčí společnosti.
Internetový prodej zboží vyrobeného v Číně spustí TikTok ve Spojených státech podle zdrojů WSJ v srpnu. Podnik se tak snaží napodobit úspěch, kterého v USA dosáhly konkurenční platformy Shein a Temu založené v Číně.
Podobně jako v případě služby Sold by Amazon od amerického internetového prodejce Amazon bude TikTok za čínské výrobce a obchodníky skladovat a odesílat zboží. Bude také zajišťovat marketing, transakce, logistiku a poprodejní služby.
Vybraní uživatelé po celém světě testují další funkce platformy, například zobrazování obsahu na šířku obrazovky.
V roce 2021 se TikTok stal nejoblíbenější webovou adresou na světě. Měl více návštěv než americký vyhledávací gigant Google. V témže roce platforma uvedla, že má celosvětově více než miliardu aktivních uživatelů.
V posledních týdnech se vyostřilo soupeření mezi konkurenčními firmami v oblasti sociálních médií. Americká společnost Meta Platforms na začátku tohoto měsíce spustila sociální síť Threads, nového rivala sítě Twitter. Ta v neděli oznámila takzvaný rebranding, tedy změnu identity značky.
Miliardář Elon Musk, který Twitter koupil loni v říjnu zhruba za 44 miliard dolarů (tehdy asi bilion Kč), přejmenoval sociální síť na X. Ukázal také nové logo, které tvoří právě písmeno X v černobílém provedení.
Dva týdny po spuštění měla síť Threads podle některých odhadů kolem 150 milionů uživatelů. Vestavěné propojení s platformou Instagram jí automaticky poskytuje přístup ke dvěma miliardám potenciálních uživatelů. Síť Twitter má kolem 350 milionů uživatelů.