Naprostou většinu nákupů ze zahraničí podle průzkumu tvoří potraviny, zbytek jsou paliva, drogerie, tabák nebo alkohol. Konkrétně potraviny kupuje 69 procent Čechů, kteří vyráží za nákupy do zahraničí. Tři pětiny těchto dotázaných si ze zahraničí vozí i trvanlivé a mražené potraviny a drogerii a kosmetiku, více než polovina také uzeniny a lahůdky. Pohonné hmoty jsou důvodem zahraničních nákupů pro čtvrtinu Čechů. Nejméně lidí, desetina, jezdí do sousedních zemí pro léky, případně zboží určené pro zvířecí mazlíčky nebo děti.
Drogerii si Češi vozí hlavně z Německa a z Polska maso, pohonné hmoty a cigarety. Alkohol ve větší míře kupují hlavně na Slovensku a v Rakousku.
V Polsku alespoň párkrát do roka nakoupí 29 procent českých spotřebitelů. V německých obchodech se zásobuje 19 procent, v rakouských pět procent a ve slovenských tři procenta občanů ČR.
Podle zástupců AMSP Česko těmito nákupy přichází jen na DPH a spotřební dani o více než deset miliard Kč ročně. Reálný dopad do státního rozpočtu je ale výrazně vyšší vzhledem k nižšímu výběru korporátní daně, ale i odvodů a daní českých zaměstnanců, uvedli.
Ipsos provedl průzkum o přeshraničních nákupech českých domácností letos od 22. do 27. března.