Středisko údržby Praha Jih je nejvýznamnější místo v České republice, kde provádíme úklid a údržbu vlakových souprav, uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro servis Michal Kraus. Provádí se v něm servis elektrických jednotek po Pražskou integrovanou dopravu i souprav pro dálkové a mezinárodní linky včetně pendolin a railjetů.
Ve středisku údržby by v příštích letech měla vyrůst také hala pro údržbu vlaků ComfortJet. Těch mají ČD objednaných 20 za 12,5 miliardy korun. Dopravce je plánuje nasadit v letech 2024 až 2026.
Letos se ve středisku údržby jedná o celkovou obnovu za 241 milionů korun, která zahrnuje dohromady výměnu 36 výhybek a více než 1500 metrů kolejí, stojí v tiskové zprávě. V nejbližších letech chceme do střediska údržby investovat více než pět miliard korun. Toto jsou tak první dílky ve strategii rozvoje celého Střediska údržby Praha Jih, dodal Kraus.
Obnova areálu počítá i s novým osvětlením kolejiště, které by mělo přispět k vyšší bezpečnosti a lepší ostraze areálu. Právě v depu totiž často dochází k poničení vozidel sprejery. V příštích letech se rozšíří odjezd ze střediska údržby do stanice Praha-Vršovice na dvě koleje. Obnova také počítá s rekonstrukcí myčky, komplexní modernizací zabezpečovacího zařízení, výstavbou trakční měnírny či s výstavbou nových sanitárních kolejí.
Středisko údržby Praha Jih je největším areálem pro údržbu vlakových souprav v České republice, uvádí České dráhy. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. V areálu se nacházejí dvě velké haly pro údržbu vlaků.