Na původním nádraží vznikne vedle výstavních sálů a multifunkčních prostor také kavárna a počítá se i s oživením přilehlého veřejného prostranství. Místu má i nadále vévodit monument sochaře Aleše Veselého Brána nenávratna. Železniční kolej zdvižená k nebi symbolizuje někdejší utrpení a poslední cestu lidí mířících do transportů. Zesnulý Veselý monument k nádraží instaloval s pomocí ředitele Památníku ticha Pavla Štingla před deseti lety, na jaře 2015.
Proměnu původního bubenského nádraží navrhl královéhradecký ateliér ARN Studio, který vedou architekti Jiří a Michal Krejčíkovi. Projekt vznikl na objednávku původní organizace Památník ticha, kterou ministerstvo kultury loni transformovalo na CPDB a změnilo její vedení.
U nádraží přestaly stavět vlaky začátkem roku 2023, kdy demolicemi začala modernizace trati na Kladno. Vlaky zde jezdily nepřetržitě od roku 1868, současná nádražní budova, jíž procházeli lidé do transportů, je z roku 1923. Zřejmě v srpnu hodlá Správa železnic otevřít nové a mnohem větší nádraží Praha - Bubny, které vyrostlo u Negrelliho viaduktu.